Ágival úgy döntöttünk, hogy szombaton megpróbáljuk a Schneeberget (Klosterwappen, 2076m) megmászni, illetve az 1380 méteren elhelyezkedő Kientalerhüttét tűztük ki köztes célként. Reggel 9-kor már a Weichtal Haus parkolójában, gyönyörű napsütéses, kellemesen időben készülődtünk az útra.

A házból a Weichtalklamm völgyben haladva először a mászóhely mellett haladtunk el, majd rövid köves kaptató után hatalmas sziklafalak közt vezetett az út, helyenként létrákkal és rövid láncos betétekkel kiegészülve. A hely fantasztikus, mint a Rám-szakadék nagyban, szép időben népszerű kiránduló célpont. Ez a rész gyakorlottaknak nem nehéz, egy-két helyen jobba kapaszkodni a láncba, illetve a lépésre figyelni, egyébként biztosítás nélkül teljesíthető. Bár jó tempót tartottunk, azért az osztrák nyugdíjasok sorban, nagy sebességgel előztek minket :)

Kientalerhütte

Már dél volt mire a Kientalerhüttéhez értünk, majd a C-s klettersteigen felfutottam a sziklatoronyra (itt klettersteig-szett ajánlott, kitett, visszafele nehezebben mászható steigről van szó), ahol megcsodáltam az út első szép kilátását a környékre. Hosszú, 1 órás pihenő után vágtunk neki a csúcsnak, ami innen még 700 szint leküzdését jelentette! Egyenletes tempóban, a könnyű emelkedőn kisebb megállásokkal, 3/4-ed négy körül értük el a csúcskeresztet, ahol kissé elfogott a tömegiszony, bizony az időjárás mindenkit kicsalogatott a hegyre.

A közelegő este miatt gyorsan visszaereszkedtünk a hüttéig, majd a Ferdinand-Mayr úton, már sötétben, 8 óra körül értük el a Weichtal Haust, ahol még ilyenkor is élet volt. Összességében egy kiadós, fárasztó, de változatos túrán vettünk részt.

Táv: 12-13 km
Szintemelkedés: 1500 méter

Zölddel az útvonalunk

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Árpibácsi 2011.10.14. 12:33:07

Te Robi, ez már nem lost in the forest, max lost in the mountain, nem gondolod?!