Tekintve hogy rendező voltam ezen a túrán, a beszámoló lehet, hogy nem lesz 100%-ban objektív, azért próbálok erre törekedni. Először a 70-es távot akartam végigsöpörni, de ez a résztávok csúsztatott rajta, és az ezekhez számított állomás zárások miatt nem volt kivitelezhető. Ebből következik az állomás nyitvatartások furcsasága a 30, 40, 70 távok itinerében. A probléma a következő: Cseszneki állomás zárása 17:20, a PZ találkozásáé 17:45, a köztük lévő távolság pedig 1,5 km helyett 6,7. Hasonlóan Bakonynána 21:10, Szentkút 20:15, tehát a későbbi állomás előbb zár mint az előbbi. Remélem mindenki sikeresen megfejtette a rejtélyt túrázás közben. Lehet, hogy szerencsésebb lenne az adott távhoz számított zárási időket ráírni az itinerre.

 A 20-as távról néhány szó: Mivel személyesen is teljesítettem, így tudom milyen legyalogolni, úgy gondolom idén a később indulóknak nem volt akkora élmény, mint a korai túrázóknak. Fél 10 körül indultunk, az itiner szerint a piros jelzésen kell elhagyni a várost, de az egész Alkotmány utcán talán 1 db ha fel volt festve. Szerencsésebb és szebb is lenne ha ezen a szakaszon a piros a Pintér-hegy aljában haladna, az átfestés sem okozna túl nagy gondot, mivel a Cuha-völgy bejáratáig kb. 2 jezéssel találkoztam. A völgyben jól követhetők a piros, egyedül a sínen átkelésnél mentek tovább páran. Porva-Csesznek állomáson érkezékünkre már elfogyott az alma, csak szilva jutott. Ahogy elnéztem a mennyiségét, az utolsóknak talán az sem. Ördögréten nem volt szolgáltatás. Ami kár, hiszen kb. 5 kili aszfaltozás jön Csesznekig. Sajnos itt sem túl szerencsés helyen megy a piros, érkezett javaslat alternatív útvonalra, jövőre nagy valószínűséggel arra fog vezetni így a Kőmosó-árok is bekerülhet a túrába, és az aszfalt mennyisége is minimálisra csökken. Ennek a távnak jelenleg nagy hibája ez az aszfaltos szakasz. Cseszneken csak remélni tudom, hogy jutott zsíroskenyér mindenkinek.

30-as táv: Ördög-árokig a jelzések kitűnően festettek, egyedül az árokba bekanyarodás problémás. Meglepetésemre nem volt víz a patakban, bezzeg esősebb időszakban alig lehet szárazon megúszni ezt a részt. PZ találkozásnál szilvát kaptunk, és chipset, ami OK. A Nagyesztergárig tartó szakasz az Ösvénytaposó Baráti Társaság jóvoltából remekre sikerült, az előbbi két év bozótharcának majd kellemetlen aszfaltozásának vége, most már könnyedén 6-os átlagot lehet produkálni itt. A Muskátli bisztró állomáson zsíroskenyér és egy zacskó chips járt.

40-es táv: Ezen nem mentem, de csütörtökön szalagoztam Nánáig. A kéknek ez a szakasza rossz, sáros, néhol csalános, bozótos, nehezen követhető. A legrosszabb szakasz kikerülhető a térképen bejelölt úton.

Jelenlegi formájában csak igazán elszántak választják a távot, mivel ki az aki 9.2 kilit bevállal ebből? Ráadásul Bakonynánáról 18:45-kor jön az utolsó busz, hiába zár az állomás 21:10-kor. Visszaszállítást nem tudtunk biztosítani.

Várható változások a jövő évben: Egyelőre az összes csak feltételes, ötletelés. Az Ördögrét utáni útvonal módosul. Ekkor már 30 kili közeli lesz a táv Csesznekig, és így ezt át lehet nevezni. A mostani 30-asból 40-es lesz. A 40-es jelenlegi formájában valószínűleg megszűnik, mivel az előbb leírtak miatt nem sok értelme van. A szolgáltatásokat át kell gondolni.

A bejegyzés trackback címe:

https://lostintheforest.blog.hu/api/trackback/id/tr991395368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása