Tortúra 65

2010.12.22. 19:14

Először öt éve vettem részt ezen a túrán, és ez idő alatt minden évben terveztem a visszatérést, de aztán folyton közbejött valami. Így hát idén biztosra mentem, és az időpontra még véletlenül sem szerveztem semmit, az arcomra már a túra előtt 2 hónappal kiírtam, hogy akkor nem érek rá.

Szerencsére Andor is így gondolta, így kettesben vágtunk neki a Miskolctapolca-Eger távnak. A közlekedés miatt már péntek este fel kellett utaznunk a miskolctapolcai szállásra, ami egyébként tortanterem, ahol köztudott, hogy ugyan aludni lehetetlen, azért az egész napos meló majd utazás kivette erőnk jó részét, így legalább pár órát sikerült pihenni. Szombaton reggel 5-kor a főrendező maga kapcsolta fel a villanyt, indulásra buzdítva a kipihent társaságot.

Negyed 7 körül, még sötétben és durva hidegben, ki is léptünk az iskolakapun, és megcéloztuk az első ep-t, Bükkszentkeresztet. Gyakorlatilag Bükkszentkeresztig végig emelkedik az út, gyors tempónkkal jó pár sporttársat lehagytunk. Az erdő hozta igazi téli arcát, köd és hó mindenütt, csupán az előttünk indulók lábnyomai látszanak a hóban.

Felelőtlen módon csak csütörtökön vettem The North Face túrabakancsot, kicsit aggódtam az esetleges lábfeltörlés miatt, mint utólag kiderül szerencsére alaptalanul, vagyis majdnem, de itt még semmi gond nem volt. Az ellenőrző ponton a szolgáltatás finom tea, és ha jól emlékszem zsíroskenyér.

Innen rövid aszfaltszagattás a falun át, majd az egri műút keresztezése párszor, és végül megint egy meredekebb emelkedő a fennsíkra. Andor nagyon jó tempót diktál, bár nekem felfelé kicsit gyors. A a téli Nagymező gyönyörű, a hó lassan esik, igazi túrázó időben van részünk! Jó erőben és tempóban érünk Bánkútra. Sajnos az ellenőrzőhelyként szolgáló ház kicsit szűkös, de azért betolunk pár kenyeret és teát is. Féltáv.

Kilátás a Tarkőről: 5 éve jobb volt...

A szintek nagy részén túl vagyunk, de a második fele a sötét és a Török-út egyhangúsága miatt keményebb. Tarkő felé vesszük az irányt, elkezdi dörzsölni a cipő a jobb bokámat. Ötven méterrel le is maradok, lejtőkbe belefutok, tartani kell a lépést, különben sosem érünk be. Tarkőről sajnos nincsen kilátás, köd mindenütt. Tamás-kútra gyorsan odaérünk, lefelé végig kocogunk. Ott a (hegyi?) mentők zsíros kenyérrel és teával kínálnak, gyors zokni csere, lábragasztás, majd a közelgő szürkületben újabb emelkedőn kaptatunk Várkút felé.

A táska nagyon rosszul húzza a vállam, igazítok rajta, de nem sokat segít. Török-út idegtépően hosszú, monoton szakasz, kis emelkedőkkel és lejtőkkel. Közben azon gondolkodok, hogy világosban milyen szép lenne ez a szakasz is, de most sötétben csak a lámpa fényéig látni. Többször lemaradok, nagyon lassan jön Várkút. Az állomás nem a megszokott helyen van, pár méterrel odébb. Itt megint van kenyér és tea is, gyorsan fogyasztunk, hiszen a cél már csak 10 kilométer! Nagy-Egedig szenvedek, nyakam, vállam rettenetesen fáj, fejemet mozgatni nem tudom. Többször belegyorsítok, majd megint lemaradok. Nagy-Egedről lefelé szint futunk, végén a szőlők közt végképp elhagy Andor, a műúton vár meg. Csak két kili a cél, át a síneken, forgolódás az utcákon, és végre belépünk az iskolaajtón. Kitűző, oklevél, gratuláció, forralt bor, virsli. Sörözés elmarad, gyorsan zuhanyozunk (langyos vízben), majd erősen aludni próbálunk, én sikertelenül, füldugó hiánya miatt. Lehetett volna inkább hideg, csak a fűtés zaját ne halljam. Összességében szép időben, egy remekül rendezett túrán vehettünk részt. Köszönjük.

Hazafelé a Keletiben rossz irányba szálltam a metróra, majd elhagytam a kesztyűmet. Déliben 1 órát vártam a vonatra, fehérváron fűtetlen szerelvényre kellett átszállni! 1 órán át fagyoskodott ki tudja hány ember Füredig, vagy valaki még tovább Tapolcáig. Köszönjük MÁV.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.