Höllental

2011.07.19. 21:14

A legutóbbi höllentali élmények után, úgy éreztem muszáj ide visszajönnöm, és valami nehezebb, nagyobb kihívást jelentő utat mászni. Gyula még nem volt nagyfalon, és benne is volt a mókában, így péntek este 11 körül már a kaiserbrunni parkolóban álltunk volna, ha lett volna hely... Még szerencse, hogy 300 méterre van egy másik parkolóhely. Az embertömeg mind a kempingben, mind a falakon döbbenetes volt, magyarok, lengyelek csehek igen nagy számban képviselték magukat, meg persze a helyiek is kijöttek a kellemes, napsütéses időben.

Ide megyünk fel

Szombaton nem kapkodtuk el az ébredést, a fal alá kb. 10-re érkeztünk, viszonylag hideg, száraz időben. Én kicsit bizonytalan voltam, melyik útba kellene beszállni, 5 alatt semmiképp nem akartam, így esett választás az Blechmauernverschneidung (VI, 7kh) nevű impozáns bevágásra. Kis keresgélés után meg is lett a beszálló, mármint a régi. A Behm kaller sajnos ezt mutatja, pedig ez szörnyű, az út első 2 kötélhossza így egy 0 biztosításos 3-as a 70 fokos fűlejtőn. Halálfélelem. Kiérve a dzsuvából rátaláltunk az első rendes kötélhosszra, ami után már a kulcsrész következett; a bevágás megtörésében egy kis áthajlással. A kulcs jól biztosított, élvezetes, szép mászást tett lehetővé.

A kulcsrész a bokor után 2 méter balra

Nem láttam viszont hirtelen a rendes standot így egy nittbe és egy kötélgyűrűbe standoltam, ami jobb is volt, hiszen egy osztrák párt így könnyen előre tudtunk engedni. A kulcsrész utáni 5+-ra viszont friendek kellenek (vagyis kellettek volna, osztrákoknak volt...)! 30 méteren van vagy 4 db nitt, ami elég szellős, így ezt a hosszt egy ék berakásával remegve oldottam meg. A többi rész már 4-es, így azok nem okoztak gondot.

 

A hegyről lefele A-s via ferrata vezetett. De még nem volt vége a napnak! Az említett osztrák pár ajánlott néhány utat, Weichtal Wichtel (VI+) nevűből kitoltuk az első hosszt, valamint e mellett megcsináltam életem első 7- os-át!

A 7- standjában

Másnap a tábor feletti tornyon futó Westside storyba (VI-, 2kh) szálltunk be, számomra igazi élménymászás volt minden métere! Kár, hogy a Behm topo saját standot jelöl neki, pedig nem így van, a mellette vezető úttal azonos volt. A tetőről kis nézelődés után ereszkedtünk vissza.

 

Westside storyból szép kilátás volt a Schneebergre

Délután Adlitzot céloztuk meg. Sajnos elég sokan voltak, a hely pedig híres kemény útjairól, de most mindenki a néhány könnyűt mászta... Így jutott nekünk egy 6- 7-, 7-es, ami ha tényleg hetes, akkor a Betekincsben a Zizegő 6-os. Életem eddigi legkeményebb hetese volt, bénán mászva a kunsztot, és nem is tudom, hogy kéne megcsinálni. Legközelebb újabb próba :)

A bejegyzés trackback címe:

https://lostintheforest.blog.hu/api/trackback/id/tr233081425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása