Höllental és Bohemia kombó

2011.08.13. 21:15

Egy szép péntek délután Andorral újra célba vettük a völgyet, azonban ezúttal legalább VI+-os utakat szemeltünk ki. Sportutakban mindkettőnknek jelenleg VII körül van a határa, szóval nagyfalra legfeljebb VII- ba merünk belevágni. Este a szél a sátrat majdnem elviszi a fejünk fölül, azért reménykedve a közelgő jó időben, úgy alszunk el. Szombat reggel korán ébredés. Eső. Irány Adlitz! Reggel 8-ra érünk oda, persze egy lélek sincsen, ki az a hülye aki ilyen korán kimegy sportmászni, rajtunk kívül. Nekem elég siralmasan ment, de délig mászunk, amint elállt az eső irány a Weichtal Wichtel (VI+) út.

Az út kitett, kemény, de nem túl hosszú, pár óra alatt kényelmesen megcsinálható. Éksor vagy pár friend ajánlott, egy IV+ repedésben elég szellős a biztosítás. A többi kötélhossz végig jól nittelt, biztonságos. Az idő mondjuk durván szar volt, pulcsiban szét fagytunk a standokban való ácsorgás során. A 2. standból konkrétan majdnem kitépett a szél, arról nem is beszélve, hogy nem hallottuk egymás üvöltését néhány szófoszlányon kívül, így maradt a kötélrángatós technika.

Másnap hosszas tanakodás után, és a szintén szar idő miatt a King Kong Koarl (VI+)-ra esett a választás. Bár még a beszállóhoz érve is bizonytalanok voltunk, a folyamatosan el-el eredő eső bizony komoly visszatartó erővel rendelkezik. De nem bántuk meg, hogy belevágtunk! Az első kötélhosszt leszámítva végig egyenletes nehézségű, rövid kötélhosszakkal bíró, de nagyon jól nittelt utat mászhattunk. Az utolsó hossz VI+-as tábláját pedig élmény volt mászni. Hozzáteszem, kabátban toltunk, szóval el tudjátok képzelni, hogy nem éppen ideális mászóidő volt.

Bohemia Orienteering 2011

Hétfőn már Csehországban, Novy Bor városának kempingjében voltam. A két éve rendezett Bohemia Orienteering a csehek egyik legnagyobb tájfutóversenye. Kategóriaválasztást durván benéztem, úgy gondoltam, a homoköves terepen az 21A sem lesz 6 kili felett. Tévedtem, egy nap kivételével 4 napon át küzdhettem a futós, de kemény szintes, 7-8 kilis távokat lefelé...

Teljesen másra számítottam, idén nem vitték bele az igazán komplex kőlabirintusokba, a harmadik nap kivételével egyszerű középhegységi terepek voltak, helyenként homokkősziklás részekkel tűzdelve. Bár a pályakitűző próbálta a legjobbat nyújtani, az utolsó nap így is elég szörnyűre és erőltetettre sikerült. A Novy Bor-i kemping nem sokkal volt jobb mint a tavalyi Croatia Openen az ad-hoc megoldás. Meleg víz csak plusz pénzért, viszont legalább volt egy mesterséges tó, amiben lehetett fürödni, ha nem féltél az esetleges kiütésektől. Mi szerencsére megúsztuk. A kemping büfé 200 forintos csapolt sörei (2 féle) viszont minden képen pozitívum!

Pályák: http://www.obpostupy.cz/gadget/

Ami tetszett:

- Olcsó nevezési díj és szállás
 - 3. nap technikás, kemény pálya
 - Versenyek közelsége a szállástól
 - Tó és csapolt sör a kempingben

...és ami nem:
 - Parkoló jegy a kemping előtt, és a versenyen is
 - Melegvíz csak plusz pénzért
 - 4 versenynap gyakorlatilag egy terepen zajlott
 - 5. napon borzalmas terep és pálya
 - 99%-ban cseh szpíker

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.