Kotecnik!

2011.06.15. 19:07

Három hete, amikor még csak neten nézegettem ezt a szlovén sziklamászó paradicsomot, nem hittem volna, hogy a közeljövőben el is juthatok ide. De semmi sem lehetetlen, így 3 napos ember és autóvadászat után szombat este már a 20 éves Skoda Favorittal kemény 90-el róttuk a kilométereket Szlovénia felé, 5-en: Gyula, Balázs, Bálint, Marci, én.

Induláskor derült, ki hogy a jármű nem rendelkezik szivargyújtóval, ami elég ciki volt, mivel csak GPS alapján tudtunk tájékozódni papíralapú térkép hiányában. Tovább nehezítve a dolgot, úgy gondoltam hogy csak közutakon megyünk, hiszen ez az autó max. 100-at megy, így semmi értelme autópálya matricát venni 15 euróért. Meg is lett az eredménye a spórolásnak: 4 órás út helyett, 6.5 órás döcögés, harmadrendű utakon, minden kereszteződésben eltévedéssel, minden körforgalomban plusz egy kör megtételével.

Celje után bekapcsoltuk a GPS-t, ami egy falun átvezetve, a semmi közepén a következőt mondta: "Érkezés a célhoz a jobb oldalon". Hajnali fél 2-kor egy erdőben a hegyen. Bálint ekkor rájött, hogy nem egészen jól adta meg a koordinátákat. Ez után még majdnem 1 óra bolyongás következett hegyi, murvás, meredek ösvényeken, sokszor 1-esben tolva, mert majdnem visszagurultunk. Negyed 3-kor a szerencsének köszönhetően (meg mert nem akartunk egy földes-murvás placcon bivakolni a hegyoldalban) elértük a kotecniki vendégházat, 5 perc alatt már a szalmás padláson aludtunk.

Szalmás padlás, reggel

Vasárnap délben kisebb eltévedés után már a sziklák alatt voltunk. A hely fantasztikus. Több, mint 300 sportút, szinte az összes ragasztott nittel, 1.5 méterenként nittelve. Rengetegen voltak a népszerű részeknél, bár nem sok könnyű út van, 5a alatt bizony keresni kell az utakat. Na de lássuk a tényeket: Bálint 6a, 6b utakban melegített, én talán egy 5b-t másztam ki, Balázs egy 5c-t. Végig nagyon szép idő volt, egy kétszer kisebb záporral, de a fal kicsit áthajló, így nem volt gáz. Ezen a napon a legjobb teljesítményem egy 6a os volt, és bemozogtam egy 6b-t.

Gyula fényképez (ezért nem látszik)

Este vacsora, a ház pálinkájának megkóstolása, majd pókerezés következett magyar mászókkal. Hétfőn mindenki keményen tolta, a nap fénypontja tagadhatatlanul Bálint 35 méteres 7a+-a volt, élmény volt nézni is. Utólag is gratula!!!

Bálint egy kemény útban

Nekem a tegnapi begyakorolt 6b ment ki, Balázsnak egy 6b flash. Végén még belepróbáltam egy max 6a-nak tűnő 6c-be (ja igen kallerunk természetesen nem volt), csak hogy jól beleessek 5-6 métert, és még ne is sikerüljön a vége. Majd legközelebb.

Gyula 6b-ben top rope

7-kor aztán hazaindultunk, immár pályán, így 4.5 óra alatt egy keszthelyi mekis stoppal otthon voltunk. Én olyan fél 2-kor kerültem ágyba, reggel 7-kor aztán meló következett :)

Update: Bálint beszámolója!

Szenvedek a 6c-ben

A bejegyzés trackback címe:

https://lostintheforest.blog.hu/api/trackback/id/tr792986890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása